Mil-Sim Noteikumi LV

MIL-SIM 2025 Operation: Black Forest NOTEIKUMI

SPĒLES PLĀNOJUMS


Datums: 14.06.2025
Ierašanās: 11:00 - 14:00 (spēlētājiem, kas neieradīsies laicīgi, var tikt liegta pieeja spēlei. Par kavēšanos jāziņo organizatoram laicīgi - 22326909 (Oskars).
14:00 - 15:00 - sagatavošanās spēlei
15:00 – Bāzes ierīkošana, komandu sadale pa nodaļām, nodaļu komandieru izvēle
17:00 – Oficiālais spēles sākums
00:00 - 04:00 - Nakts fāze
05:00 – Spēles beigas
05:00-06:00 – Noslēguma uzruna un apbalvošana
Atrašanās vieta: 56°39'22.4"N 22°19'24.3"E


SPĒLES NOTEIKUMI


1. SPĒLĒTĀJU REĢISTRĀCIJA UN SAGATAVOŠANA
Ierašanās vietā spēlētājiem jāatbild uz 2-3 kontroles jautājumiem par spēles noteikumiem. Ja spēlētājs nespēj atbildēt pareizi uz kontroljautājumiem, tam tiek dots laiks vēlreiz pārlasīt noteikumus un atbildēt uz jautājumiem.
Spēlētāji, kas pareizi atbild uz kontroljautājumiem, saņem ieejas aproci, baltu marli un spēles uzšuvi, kas ir jānēsā visas spēles gaitā uz uzkabes vai formas tērpa. 
Katrs spēlētājs tiek apgādāts ar 5 litriem ūdens, kas atradīsies aptuvenā bāzes teritorijā.
Ieroču hronēšana notiks katras komandas patruļbāzē.
Atļautās jaudas:
Bolt Action Sniper - max 2.5J
LMG, DMR, SMG un pārējie ieroči - max 1.5J
BBs – TIKAI BIO un tās pirms spēles jāuzrāda komandierim vai spēles organizatoram.
Būs iespējams iegādādāties Bio bumbas arī uz vietas.


2. SPĒLĒTĀJU SADALĪJUMS PA NODAĻĀM

Maksimālais dalībnieku skaits: 150
Spēlētāji tiks sadalīti nodaļās:
-Izlūki (Dronu operatori, izlūki, snaiperi)
-Ātrās reaģēšanas vienība (QRF)
-Apsardzes vienība
-Sapieru vienība
-Kājinieku vienība
Katrā nodaļā tiks nozīmēts viens mediķis. 
Nodaļā nevar būt vairāk par 1 ložmetējnieku (LMG)
Katrai nodaļai tiks nozīmēts savs nodaļas virsnieks.
Spēlē būs jāievēro noteikta hierarhija:
Galvenais organizators (Oskars) -> Galvenais komandieris (organizators) -> Galvenā komandiera vietnieks (organizators) -> Nodaļas virsnieks -> Pārējie spēlētāji.
Katras nodaļas virsnieks būs atbildīgs pār savu nodaļu un nodaļas uzdevumu izpildi.
Visa komunikācija ar komandieri notiek caur nodaļas virsnieku. 

3. SPĒLES MĒRĶIS
Spēles gaitā komandieris izdos uzdevumus spēlētājiem, par kuru izpildi tiks krāti punkti. 
Par uzdevumu pilnīgu vai daļēju izpildi tiks dots noteikts skaits punktu. 
Par to vai uzdevums ir izpildīts veiksmīgi lemj galvenais komandieris un organizatori. 
Par uzdevumu izpildi atbild tās nodaļas komandieris, kurai tika uzticēts uzdevums.
Galvenais komandieris veic galējo lēmumu par to, kurai nodaļai tiek uzticēts kurš uzdevums. 
Visu nodaļu uzpildītie uzdevumi un sakrātie punkti tiks summēti kopā - par to atbild Galvenais komandieris. 
Par noteikumu pārkāpšanu komandai var tikt atņemti punkti. 


4. VISPĀRĪGIE UN DROŠĪBAS NOTEIKUMI
Aizsargbrilles ir atļauts novlikt tikai un vienīgi safe zonā. Katrai komandai būs savs ''SAFE ZONE'', kurā ir kategoriski aizliegts šaut. Safe zone tiks norobežots ar speciālu lentu. Safe zone var izmantot kā atsevišķu atdzīvošanās punktu (respawn), ja spēlētājs ir nomiris savā patruļbāzē. 
Ugunskurs ir atļauts tikai tam paredzētā vietā. Tam blakus ir jāatrodas bugatierim un ūdenim. Ugunskuru nav atļauts atstāt nepieskatītu.
Cigarešu izsmēķus ir atļautas izmest miskastē vai ugunskurā - mežu piesārņot ir aizliegts.
Politiskie simboli un politiskās diskusijas ir aizliegtas.
Alkohola lietošana ir stingri aizliegta!
Pēc sevis ir jāsavāc atkritumi.
Nepieciešams saudzīgi izturēties pret dabu – krūmus un kokus laušana un zāģēšana ir kategoriski aizliegta. Ugunskuram ir atļauts izmantot uz zemes atrastos kokus un zarus.

5. MEDIĶU NOTEIKUMI
Pēc trāpījuma spēlētājs asiņo 3–5 minūtes. (minimums: 3 min, maksimums: 5 min)
Spēlētājs var sagaidīt mediķa palīdzību vai pats izmantot vienu medicīnisko binti, lai turpinātu spēli.
Katram spēlētājam ir tikai viena medicīniskā binte uz visu spēli, tāpēc tā ir jāzimanto ar prātu. 
Spēles laikā būs iespējams iegūt papildu bintes, bet to skaits nebūs liels.
Pēc otrā ievainojuma spēlētājs dodas uz respawnu.
Mediķim ir atļauts pārvietot ievainoto spēlētāju ~5m, lai novirzītu viņu no aktīvas uguns vai ieņemtu aizsegu.
Asiņošanas laikā PĀRVIETOTIES un ŠAUT ir AIZLIEGTS!

6.  DRONU IEROBEŽOJUMI UN LIDOJUMA LAIKI
Katrā komandā atļauti ne vairāk kā 3 droni. Drona biļete ir jāpērk atsevišķi (5 EUR), lai ierobežotu dronu skaitu.
Dronu lidošanas laiks tiks ierobežots un organizēts pēc grafika (1 reizi stundā katrai komandai).
Lidojumu grafika piemērs:
Sarkanā komanda: 18:00 - 18:15, 19:00 - 19:15 utt.
Zilā komanda: 18:30 - 18:45, 19:30 - 19:45 utt.
Dronus nakts fāzē nav atļauts izmantot. 
Drona maksimālais lidojuma ilgums: 15 minūtes.
Ja drons pēc 15 minūtēm joprojām atrodas gaisā, komanda saņem soda punktu.
Droni drīkst tikt palaisti no jebkuras poligona vietas.
Maksimālais lidojuma augstums – 5-10 metri virs koku galotnēm.
 DRONU IZNĪCINĀŠANA (PRETDRONU AIZSARDZĪBA)
Dronus nav atļauts apšaudīt ar BB lodēm, lai izvairītos no to sabojāšanas. Pretinieki tos var neitralizēt, izmantojot simulētu anti-dronu ieroci.
Pretinieka drona iznīcināšana tiek veikta ar oranžas krāsas dūmu sveci.
Ja drona pilots kamerā pamana oranžu dūmu sveci, viņam nekavējoties jāatgriežas uz savu bāzi, un tas tiek uzskatīts par iznīcinātu.
Katrai nodaļai spēles sākumā tiek izsniegta viena oranžas krāsas dūmu svece.
 DRONU LIETOŠANAS IEROBEŽOJUMI
Droniem ir aizliegts lidot zemāk par 5 metriem. Ja drons zaudē savienojumu vai nokrīt, pilots pats ir atbildīgs par tā atgūšanu.
Droniem nav atļauts nēsāt nekādas fiziskas preces vai ieročus.


7. VISPĀRĒJĀS PRASĪBAS UN IEROBEŽOJUMI
 7.1 GRANĀTAS 
Spēlē atļauts izmantot tikai licencētas un komerciāli pieejamas pirotehniskās granātas. Paštaisītas granātas ir stingri aizliegtas!
Granātas sprādziena rādiuss ir 5 metri.
Ja granāta eksplodē 5 metru rādiusā, visi atklātā vietā esošie spēlētāji tiek skaitīti kā trāpīti un sāk asiņošanas fāzi.
Granātas neietekmē spēlētājus, kas atrodas aiz cietiem segumiem (sienas, betona bloki, koki utt.).
Dūmu granātas var izmantot tikai vizuālai aizsegšanai.
Spēlē atļauts izmantot tikai komerciālas dūmu granātas un dūmu sveces, kas nepiesārņo vidi un neizraisa ugunsbīstamību.
Oranža dūmu granāta tiek izmantota, lai simulētu drona iznīcināšanu.
GRANĀTU NOLIETOŠANĀS UN IEROBEŽOJUMI
Granātu skaitu var papildināt, izpildot misijas un iegūstot papildus ekipējumu.
Granātas būs iespējams iegādāties arī uz vietas esošajā veikalā: Actiongames
GRANĀTU ATKLĀTA LIETOŠANA UN DROŠĪBA
Nedrīkst mest granātas tieši spēlētājam virsū!
Ja granāta nedarbojas vai neeksplodē, tā jāpamet spēles zonā un par to jāziņo tiesnešiem.
Pēc iespējas aiz sevis ir nepieciešams savākt granātu un dūmu sveču paliekas. Ja spēles laikā pamanām cita spēlētāja granātu paliekas - to vajag pacelt un izmest miskastē. Saudzēsim dabu un cienīsim citu cilvēku īpašumu. 


7.2 Aptveru un Munīcijas Noteikumi
1. SNAIPERI (BOLT-ACTION & DMR)
✅ Aptveru skaits: Bez ierobežojuma
✅ Atļautie aptveru veidi: Standarta snaiperu aptveres
🚫 Aizliegti: Hi-Cap aptveres, Drum Mag aptveres

2. TRIECIENŠAUTENES (ASSAULT RIFLES – M4, AK, G36, utt.)
✅ Atļautie varianti:
4 Mid-Cap aptveres
Real Cap -  Bez ierobežojuma
1 Hi-Cap aptvere (ja spēlētājs izvēlas Hi-Cap, citi veidi nav atļauti)
🚫 Aizliegti:
Drum Mag aptveres (izņemot ložmetējiem)
3. LOŽMETĒJI (M249, PKM, MG42, utt.)
✅ Atļauts izmantot Drum Mag un Box Mag (ierobežojumu nav)
🚫 Aizliegts izmantot Hi-Cap aptveres ložmetējiem, kas nav paredzēti šim ierocim

4. PISTOLES UN SEKUNDĀRIE IEROČI
✅ Aptveru skaits: Bez ierobežojuma
✅ Atļauts izmantot tikai oriģinālās pistoles aptveres (nekādas Drum Mag vai pielāgotas Hi-Cap pistoles aptveres nav atļautas!)
🚫 Aizliegti:
Drum Mag pistoles aptveres
Papildus pievienotas lodīšu tvertnes pistoles ieročiem
5. CITI NOTEIKUMI
Papildus bumbiņas drīkst uzpildīt tikai bāzē vai piegādes punktos (ja tādi tiek iekļauti misijās).
Nolaupītā pretinieka munīcija nevar tikt izmantota.
7.3 PAPILDLĪDZEKĻI
1. NAKTS REDZAMĪBAS IERĪCES (NVG – NIGHT VISION GOGGLES)
✅ Atļauts izmantot:
Monokulāras un binokulāras GEN 1 un GEN 2  NVG ierīces
Digitālās NVG ierīces (piem., Sionyx, Pard u.c.)
🚫 Aizliegts izmantot:
NVG ierīces ar iebūvētu termālo attēlošanu (skatīt termokameru sadaļu)
2. LUKTURI UN APGAISMOJUMS
✅ Atļauts izmantot:
Roku lukturus, ieroču lukturus un galvas lukturus 
Light stick marķierus (piemēram, sarkanus ievainoto spēlētāju marķēšanai naktī)
🚫 Aizliegts izmantot:
Stroboskopus (gaismas zibšņus) - drošības apsvērumu dēļ. Spēlē var būt cilvēki ar epilepsiju.
Pastāvīgi ieslēgtus ļoti spožus lukturus, kas traucē spēles gaitu (mērķtiecīga pretinieka apžilbināšana var tikt sodīta!)
3. TERMISKĀS KAMERAS UN IERĪCES
✅ Atļauts izmantot (ar ierobežojumiem!):
Rokas termālās kameras izlūkošanai (piemēram, FLIR Scout, Pulsar Helion u.c.)
Šautenes tēmēkļi ar termālo attēlošanu
🚫 Aizliegts izmantot:
Ķiverēs integrētās termālās ierīces (NVG ar termālo attēlošanu)
Jebkuras ierīces ar automātisko spēlētāju izsekošanas funkciju (piemēram, droni ar termo AI atpazīšanu u.tml.)
Termālās mērķēšanas sistēmas ar automātisko mērķa noteikšanu (Heat Seeking funkcijas ir aizliegtas!)
Tracer unit: Atļauts un ļoti ieteicams nakts fāzei
🚫 Aizliegts izmantot:
UV gaismas lukturi, kas nepārtraukti izgaismo teritoriju
4. SPECIĀLIE NOTEIKUMI UN IEROBEŽOJUMI NAKTS OPERĀCIJĀM
NVG un termālās ierīces ir taktiska priekšrocība, bet tās NAV obligātas. Komandas var brīvi izvēlēties, vai tās izmantot.
Dronus nakts fāzē nav atļauts izmantot. 
Ja NVG lietotājs tiek trāpīts, viņam jāatslēdz savs redzējums (izņem NVG vai izslēdz to), lai izvairītos no negodīgas priekšrocības pēc nāves.

8.ĶĪLNIEKU NOTEIKUMI
1. Ķīlnieka Sagūstīšana
✅ Ķīlnieku var sagūstīt tikai ievainotu spēlētāju (asiņošanas fāzē).
✅ Lai pretinieku sagūstītu, spēlētājam ir jāpieskaras viņam un jāuzliek baltā medicīniskā binte (sava vai pretinieka)
✅ Ķīlnieks tiek automātiski izdziedēts un nevar pats sevi atbrīvot.
✅ Ķīlnieks nevar bēgt, cīnīties vai pretoties, bet var runāt.
🚫 Jau mirušus spēlētājus nevar sagūstīt kā ķīlniekus.

2. Ķīlnieku Pārvietošana
✅ Ķīlnieks pārvietojas pats un nevar simulēt pretošanos.
✅ Ķīlnieks jānogādā uz bāzi, lai viņš oficiāli kļūtu par ieslodzīto.
✅ Ja ķīlnieka pavadītāji tiek iznīcināti, viņš var palikt uz vietas un gaidīt atbrīvošanu vai pēc 5 minūtēm doties uz savu tuvāko respawn punktu.

3. Ķīlnieka Glabāšana un Noteikumi Bāzē
✅ Katras komandas bāzē vienlaikus drīkst atrasties ne vairāk kā 3 ķīlnieki.
✅ Ja komandai jau ir 3 ķīlnieki, tad jauniegūtais ķīlnieks ir jāatbrīvo.
✅ Ķīlnieks tiek turēts bāzē 30 minūtes, pēc tam viņš var doties uz tuvāko respawn punktu.
✅ Komanda var mēģināt atbrīvot savus ķīlniekus, organizējot glābšanas operācijas.
🚫 Spēlētājiem ir aizliegts būt agresīviem vai izmantot fizisku spēku pret ķīlniekiem.

4. Ķīlnieku Atbrīvošana
✅ Ķīlnieks var tikt atbrīvots ar veiksmīgu uzbrukumu vai sarunām ar pretinieku komandu.
✅ Pretinieku komanda var pieprasīt noteikumus par ķīlnieka atbrīvošanu (piemēram, ķīlnieku apmaiņa, ķīlnieku atbrīvošana pret informāciju uc.)
✅ Ja ķīlnieks tiek atbrīvots, viņam ir jādodas uz tuvāko respawn punktu un jāgaida 5 minūtes, pirms atgriezties spēlē.

5. Stratēģiskais Aspekts un Punktu Piešķiršana
✅ Sagūstīts ķīlnieks dod komandai punktus, un katrs veiksmīgi nogādāts ķīlnieks uz bāzi dod +2 punktus.
✅ Ķīlnieka atbrīvošana dod komandai +3 punktus.
✅ Ja ķīlnieku nogalina pirms sagūstīšanas, komandai tiek noņemti 2 punkti.
🚫 Tīša ķīlnieka nogalināšana pēc sagūstīšanas dod -3 soda punktus.


9. ATDZIMŠANA (RESPAWN)
1. Pamatnoteikumi par atdzīvošanos
✅ Pēc nāves spēlētājam jādodas uz tuvāko atdzīvošanās punktu (respawn).
✅ Spēlētājs drīkst atdzīvoties tikai noteiktās vietās un nevar izvēlēties jebkuru vietu laukumā.
✅ EJOT UZ RESPAWN, SPĒLĒTĀJAM JĀAPZĪMĒ SEVI AR SPILGTAS KRĀSAS AUDUMA GABALU (MIRUŠĀ MARĶIERIS), LAI IZVAIRĪTOS NO APŠAUDES!
2. Atdzīvošanās punkti (Respawn zonas)
Ir trīs veidu respawn punkti:
1️Bāzes Respawn
✅ Katrai komandai ir viena galvenā atdzīvošanās vieta bāzē.
✅ Ja spēlētājs ir nogalināts savā patruļbāzē, viņš atdzīvojas safe zonā, kas tiks norādīta pirms spēles
✅ Patruļbāzē ir atļauts uzpildīt munīciju un ūdeni.
✅ Bāzes respawn notiek ik pēc 5 minūtēm (pēc centrālā taimera).

2️Neitrālie punkti (kontroles punkti)
✅ Kartē ir izvietoti 5 neitrālie punkti.
✅ Komanda var kontrolēt tikai 3 punktus vienlaicīgi.
✅ Ja punkts ir komandas kontrolē, to var izmantot kā atdzīvošanās vietu.
✅ Ja punkts tiek pazaudēts, spēlētājiem jāizmanto cits respawn punkts.
✅ Respawn šajos punktos notiek, ja tur vienlaikus ir 5 vai vairāk spēlētāji.
✅ Ja ir mazāk par 5 spēlētājiem, tie var atdzīvoties pēc 5 minūtēm.

3️Mediķa Atdzīvināšana
✅ Mediķis var atdzīvināt spēlētāju asiņošanas laikā (3-5 minūtes pēc trāpījuma).
✅ Spēlētājs tiek atdzīvināts, ja mediķis viņam uzliek medicīnisko binti tieši uz ievainotās vietas.
✅ Pēc pirmās atdzīvināšanas spēlētājs var turpināt spēli.
🚫 Pēc otrā ievainojuma spēlētājs dodas uz respawn un nevar tikt atdzīvināts no jauna.
🚫 Mediķiem ir ierobežots binšu skaits, kas jāpārvalda gudri.

3. Papildu Noteikumi un Ierobežojumi
🚫 Spēlētājam ir aizliegts atdzīvoties tuvāk par 50 metriem no aktīvas kaujas.
🚫 Patruļbāzi nav atļauts pilnībā okupēt.
🚫 Neviens nevar uzbrukt SAFE ZONE – tas ir kategoriski aizliegts!
✅ Ja spēlētājs ir nogalināts un sasniedzis respawn, viņam jāgaida vismaz 5 minūtes vai vismaz 5 citi spēlētāji, pirms atgriezties spēlē

KOPSAVILKUMS: KĀ ATDZĪVOTIES?
1️Nogalini tevi? -> Sāc asiņošanas fāzi (3-5 minūtes).
2️Tu vai mediķis var tevi var izglābt, bet tikai vienu reizi.
3️Ja esi ievainots otro reizi, dodies uz tuvāko respawn punktu.
4️Ja atrodies viens respawnā, vari atdzīvoties pēc 5 minūtēm.
5️Ja respawnā ir vismaz 5 cilvēki, visi var atdzīvoties uzreiz.
6️Neaizmirsti atzīmēt sevi ar spilgtu audumu ejot uz respawnu!